tisdag 26 mars 2013

Top Ten Tuesday - Vecka 13

Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna tisdag handlar det om bokrekommendationer!


Top ten books I recommend the most!


10. Tunnelseende av Keith Lowe
Hysterisk bok om en man som ingår ett vad om att han kan besöka alla Londons tunnelbanestationer på ett dygn. Underbart rolig och väldigt underhållande.
9. Den andra systern Boleyn av Philippa Gregory
Rekommenderar alla Gregorys böcker om England och det kungliga hovet. Alla som älskar England och historia måste läsa hennes böcker!


8. Roms Portar av Conn Iggulden 
Conn Igguldens alla böcker brukar jag rekommenderar till alla historieälskare som som vill ha en realistisk skildring av historien. Han har skrivit en serie om Julius Caesar och en om Djingis khan, båda är ruskigt bra!
  7. Alla själarns natt av Deborah Harkness
En riktigt mysig tegelsten som innehåller magi, häxor, varulvar, demoner, romantik och spänning.


6. Lovligt byte av Janet Evanovich
Jag ÄLSKAR Evanovichs serie om Stephanie Plum. Lovligt byte är den första i serien. Den här rekommenderar jag till alla som vill ha en sjukt rolig bok med lite spänning. En chic-lit/deckare typ!
5. Cirkeln av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
Riktigt bra ungdomsbok som utspelar i Sverige. 


4. Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij
Världen ligger i ruiner, jordytan är kontaminerad de sista människorna har sökt skydd i Moskvas metro. Åhh rysningar! 
3. Flickan från ingenstans av Justin Cronin
Rekommenderas till ALLA! Bästa boken jag läste 2012. Här finns jordens undergång, monster, vampyrer och spänning!


 2. Divergent av Veronica Roth
1. Hungerspelen av Suzanne Collins
Kommentarer känns överflödiga - LÄS!

4 kommentarer:

  1. Alla själars natt gillade jag också och Stephanie Plum är awesome!

    SvaraRadera
  2. Flickan från ingenstans är jag jättesugen på att läsa. Är lite besviken på mig själv att jag aldrig köper hem den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du få ta med den i din nästa beställning. Den är absolut värd en chans!

      Radera