fredag 2 augusti 2013

Månadsrapport - Juli

 
Den mörka staden - Carrie Ryan
Scarlet - Marissa Meyer
Locke and Key, Vol. 2: Head Games - Joe Hill
Locke and Key, Vol. 3: Crowns of Shadows - Joe Hill
Insurgent - Veronica Roth
Virus - Paul McEuen
Etiquette & Espionage - Gail Carriger
Born at Midnight - C.C Hunter
Quarantine: The Loners - Lex Thomas
Alice i Zomibelandet - Gena Showalter
Outpost - Ann Aguirre 
Nya kontakter - Sophie Kinsella


Lästa böcker: 10
Lästa seriealbum: 2
Böcker på engelska: 7
Böcker på svenska: 5


Bästa boken:
Åh jag måste säga Insurgent! Jag trodde verkligen inte att den skulle vara lika bra som Divergent men oj vad bra den var! Jag vill läsa den igen - NU!

Bästa överraskning:
Born at Midnight! Jag tycker verkligen riktigt mycket om den här boken. Betydligt mer än vad jag trodde och det ska bli så kul att fortsätta läsa den här serien.

Sämsta boken:
Hmm jag måste nog säga Qurantine. Själva storyn var inte alls så dålig, utan tvärtom riktigt rå och spännande men jag kunde inte komma överens med karaktärerna. Jag klarade helt enkelt inte av dem!

Snyggast omslag:
Så snyggt!!

Kommentarer: 
Ja, jag hade planer på att avsluta MINST två serier i juli men så blev det tydligen inte. Jag lyckade bara avsluta en: The forest of hands and teeth. Annars började jag läsa flera nya serier och det blev endel grafiska noveller. Nu i slutet av månaden har jag haft semester och då har jag inte hunnit läsa så mycket eftersom jag velat.. Det kommer alltid en massa andra saker i vägen :) 


Planer för Augusti:
Hmm jag har en veckas semester kvar men jag tror inte det blir så mycket läsande då heller. För mycket andra saker inplanerade.. Men jag har VÄLDIGT många spännande böcker hemma i bokhylla! Jag håller just nu på att läsa Elden av Maria V.Snyder som verkar lovande, sen vill jag gärna läsa Rädda mig inte! av Tahereh Mafi & In the After av Demitria Lunetta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar