fredag 20 september 2013

Awake at Dawn - C.C Hunter

Titel: Awake at Dawn
Författare: C.C Hunter
Serie: Shadow Falls #2
Språk: Engelska
Antal sidor: 383
Utgivningsår: 2011

Beskrivning från Goodreads: 

From the moment Kylie Galen arrived at Shadow Falls Camp, she’s had one burning question: What am I? Surrounded by vampires, werewolves, shape-shifters, fairies and witches, Kylie longs to figure out her own supernatural identity…and what her burgeoning powers mean. And now she’ll need them more than ever, because she’s being haunted by a new spirit who insists that someone Kylie knows—and loves—will die before the end of the summer. If only she only knew who she was supposed to save. And how…

But giving Kylie the most trouble is her aching heart. Gorgeous werewolf Lucas left camp with another girl, but he’s still visiting Kylie in her dreams. And Derek, a sexy half Fae who’s always been there for her when she needed him, is pushing to get more serious—and growing impatient, especially when Lucas returns. Kylie knows she needs to decide between the boys, and it’s tearing her up inside. 


Kommentarer:
Jag är evigt tacksam för att jag lyssnade på Petra och började läsa den här serien! Den är så bra, jag är kär!

Precis som i första boken är Awake at Dawn fylld av vänskap, kärlek, tonårsproblem och såklart valulvar, häxor och vampyrer. Det är en helt perfekt blandning av spänning, dramatik och kärleksproblem. Sidorna flyger fram och det händer alltid något nytt, är det inte läskiga spöken som dyker upp så är det katter som förvandlas till skunkar! Det finns en stor potion humor i den här boken som gjorde att jag satt och smålog större delen av lästiden.

I den här boken får man fortsätta att följa Kylies resa mot att ta reda på vad hon egentligen är och vad hon besitter för krafter. Det är både spännande och kul att följa Kylies och upptäcka hennes krafter samtidigt som hon själv gör det. Jag gillar Kylie, hon känns som en typisk men härlig tonårstjej och tillsammans med hennes närmaste vänner Mirandra och Della utgör de en väldigt charmig och rolig trio. När det gäller killarna så är nog Derek den jag tyckte minst om i den här boken, jag upplevde honom som lite väl kall och tjurig stundtals men jag tror det kanske blir bättre framöver. Skepnadsskiftaren Perry är sjukt underhållande och varulven Lucas gillar jag bara mer och mer.

Vet ni vad det bästa är? Awake at Dawn är bara den ANDRA boken utav fem i den här underbara serien. Jag har alltså tre härliga böcker som väntar på mig och två mellanböcker. Hurra! För det sista jag vill är att den här serien ska ta slut. Det är som sagt en bok med massvis med charm och den har en perfekta blandningen av spänning, romantik och humor. Läs!

Betyg 9/10

Andra böcker i serien:
1. Born at Midnight
2. Awake at Dawn
3. Taken at Dusk
4. Whispers at Moonrise
5. Chosen at Nightfall

Mellanböcker:
0.5 Turned at Dusk
4.5 Saved at Sunrise

Boken finns att köpa på
Adlibris, Bokus och CDON.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så glad att du tycker om den! Det är så roligt när tips blir uppskattade. :) <3

    SvaraRadera
  2. Boken verkar bra, riktigt bra. Kanske något man borde läsa?

    SvaraRadera