tisdag 17 september 2013

Top Ten Tuesday - Vecka 38

Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan handlar vilka böcker man vill läsa i höst! Jag tänkte göra en topp tio av böcker jag har här hemma som jag vill läsa snart. (måste försöka minska mina olästa böcker)

Top Ten Books On My Fall 2013 TBR List 
Från bokhyllan! 

10. The Poison Diaries - Maryrose Wood
En historisk fantasybok som jag vill läsa, men aldrig lyckas börja på. 
9. The Scorch Trials - James Dashner
Jag älskade The maze runner men sen var jag inte så sugen på att läsa fortsättningen men nu lockar den bara mer och mer... 
8. Throne of Glass - Sarah Maas
Nu när uppföljaren har släppts är det dax att ta tag i den här!

7. Shadow of Night - Deborah Harkness
Jag läste den första boken i den här serien, Alla själars natt någon gång i vintras och jag gillade den riktigt mycket och nu är det snart dax för uppföljaren. 
6. Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
Nu när jag har denna boken hemlånad från biblioteket ska äntligen få läsa den. Jag är dock lite rädd över att det ska vara lite väl mycket x-men över den.. 

5. Take at dusk - C.C Hunter
4. City of Glass - Cassandra Clare
Två stycken tredje-böcker i två fantastiska serier, jag kan knappt vänta tills jag får börja läsa dem, men man måste vara på rätt humör.. men snart så!

3. Shift - Hugh Howey 
2. The Twelve - Justin Cronin
Okej! Här har vi två uppföljare till två av de absolut bästa böckerna jag har läst på ett tag (Wool & The Passage). Så hur mycket jag än vill läsa de här två så krävs det att jag är på rätt humör för annars kan det bli katastrof! Det här är böcker som måste få ta tid och absolut inte stressas igenom. Sen är jag såklart livrädd för att de inte ska vara lika bra som den första boken.. Men jag hoppas att jag kan läsa de nu i höst!

1. Drömgångare - Samantha Shannon
Den här boken fick jag hem förra veckan av Modernista och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Den ligger högst upp i min TBR-hög och ska börja läsa den så fort jag är klar med min nuvarande bok!






2 kommentarer:

  1. City of Glass är ju så bra! Rädda mig inte var också väldigt bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla säger att City of Glass är sjukt bra! måste läsa den snart :)

      Radera