onsdag 11 december 2013

Catching Fire!

Igår var jag ÄNTLIGEN och såg Catching Fire på bio! Det har helt enkelt inte blivit av innan men HERREGUD vad bra filmen var! Det måste nog vara en av de bästa filmatiseringarna av en bok jag har sett. Jag tycker den slår den första filmen med hästlängder och jag blev helt uppslukad av filmen. Alla miljöer, kostymer och karaktärer var fantastiska.
 
 
 
Bästa karaktären förutom Katniss?
 
Finnick Odair.. Seriöst. :) Att de hittade Sam Claflin måste vara den bästa lyckoträffen i hela filmen. Jag gillade Finnikin redan när jag läste boken men nu efter filmen är han definitvt en av mina absolut favoritkaraktärer!

 
Efter det fantastiska slutet på Catching Fire kan jag knappast vänta ett år på nästa film så nu blir det en omläsning av Revolt/Mocking Jay så fort jag är klar med min nuvarande bok..
  
Jag är sugen på att köpa en nya uppsättning av The Hunger Games trilogin. Just nu har jag den på svenska men skulle gärna ha någon av de här versionerna hemma i bokhylla!

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar