tisdag 8 april 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 15


Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan ska man lista de 10 mest unika böckerna man läst. Jag vet inte riktigt om jag har läst så unika böcker men jag har i alla fall listat böcker som jag tycker sticker ut lite mer än andra.

Top Five Most Unique Books I've Read
Wool - Hugh Howey
Wool har nog en av de mest originella världsuppbyggander jag har stött på. En giftig atmosfär som gör att befolkningen nu lever i en underjordisk silo. Så coolt!
The Reapers Are The Angels - Alden Bell
En zombiebok inte lik någon annan med ett fantastiskt vackert språk och en historia som verkligen berör. Alden Bells skrivsätt står verkligen ut och jag kommer har väldigt svårt att glömma den här boken.

Den Levande - Anna Starobinets
Den här boken förtjänar faktiskt ett pris för att den är så unik i det fallet att jag inte förstod 80% av bokens handling. Enligt mig är den helt obegripbar!

Shatter Me - Tahere Mafi
Mafi är en mästare på att förmedla känslor och på att få fram en karaktärs innersta tankar. Hennes skrivsätt är så fantastiskt och så verkligt. Oslagbart. Helt unikt och väldigt imponerade.
  
Daughter of Smoke & Bone - Laini Taylor
Den här boken förtjänar att vara med på lista på grund av de fantastiska varelserna. Det är en väldigt fantasifull och unik samling av karaktärer man lär känna i den här boken!

2 kommentarer:

  1. Jag blev genast nyfiken på The Reapers Are the Angels :) Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den! Jag tyckte den var sjukt bra!

      Radera