måndag 29 september 2014

The Maze Runner filmen!

Gud jag har ju helt missat att The Maze Runner har börjat gå på biograferna nu!
Den hade premiär den 19 september men jag har fortfarande inte hört någon som har sett den?!
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag vill se den på bio. Jag tokgillade verkligen boken och den är absolut en bok som kan göra sig grymt bra som en film med alla visuella effekter och actionpackade scener. Men den ständiga frågan, kan filmen leva upp till boken?
 
Är det någon som har sett filmen eller planerar ni att gå och se den på bio?
 
Ps. Jag gillar verkligen den slogan som finns på filmaffischerna!
"Get Ready To Run"
Mm.. det skulle jag oxå rekommendera, spring för guds skull!

10 kommentarer:

  1. Ska definitivt se på bio, planen är att det kommer ske nästa vecka.

    SvaraRadera
  2. I Finland har den biopremiär 24 oktober och hade tänkt se den på bio fast jag inte läst boken. Jag hoppas i alla fall att den kommer att vara bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, ja gör det! Annars kan jag varmt rekommendera boken och hela serien! Så himla bra!

      Radera
  3. Jag såg den på premiären (självklart ;)), och gillade den riktigt mycket. Man har ändrat en del saker i filmen, men inte så mycket att det störde mig. Jag gillar ändå boken bättre, men i mina ögon är det ändå en riktigt bra filmatisering och helt klart värd att se på bio. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte väntat mig annat än att du skulle se den på premiärdagen :) Hmm ja jag får nog pallra mig bort till bion, alla verkar ha något positivt att säga om filmen så det är ju bra!

      Radera
  4. Har den! Alltså jag tokgillade inte boken och trodde att filmen skulle vara bättre. Men när är filmen bättre än boken? ALDRIG! Känns som om dom hade klippt lite i boken och klistrar in i filmen på fel ställen medan de snabbspolade, jag tyckte inte att filmen hann ge någon spänning för allt hände så satans fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm nä det har nog aldrig hänt att filmen har överträffat boken! Men jag gillade boken så himla mycet att jag måste nog ser filmen och se vad jag tycker!

      Radera
  5. Jag vill verkligen se den på bio! :)

    SvaraRadera
  6. Ska se den! Älskade inte boken, men tror att det kan bli en bra film!

    SvaraRadera