torsdag 9 juli 2015

End of Days - Susan Ee

Titel: End of Days
Författare: Susan Ee
Serie: Penryn & the End of Days #3
Språk: Engelska
Antal sidor: 331
Utgiven: Maj 2015

Beskrivning från Goodreads:

After a daring escape from the angels, Penryn and Raffe are on the run. They’re both desperate to find a doctor who can reverse the twisted changes inflicted by the angels on Raffe and Penryn’s sister. As they set off in search of answers, a startling revelation about Raffe’s past unleashes dark forces that threaten them all.

When the angels release an apocalyptic nightmare onto humans, both sides are set on a path toward war. As unlikely alliances form and strategies shift, who will emerge victorious? Forced to pick sides in the fight for control of the earthly realm, Raffe and Penryn must choose: Their own kind, or each other?


Kommentarer:

Oj vilken väntan på den här boken! World After släpptes i november 2013 och nu 18 månader(!) senare kom den sista avslutande boken i den här fantastiska serien. 

Detta är definitivt en av de råaste och blodigaste YA-serierna jag har läst och jag är helt kär i alla böckerna! End of Days är verkligen inget undantag utan innehåller allt man kan tänka tänka sig; blod, monster, smärta, tortyr och ett hett helvete! Okej det kanske inte är så lockande för alla men blir inte rädda, det finns även kärlek, vänskap och humor. Jag lovar! Penryn och Raffe är riktigt bra i den här boken men även Penryns syster och mamma briljerar och tillför väldigt mycket till själva historien. Man fick även en lite närmare inblick i änglarnas liv och deras historia intresserade mig betydligt mer i den här boken än i de två tidigare. (Jag hade nog inte haft något emot en spinn-off baserat på själva änglarna..)

Det är en serieavslutning och som det ska är det en stor final där allting ställs på sin spets. Susan Ee har lyckats mycket bra med att knyta ihop historien och ge svar på de frågorna man har samlat på sig under seriens gång. Jag är mycket nöjd över slutet och tycker det var ett utmärkt sätt att avsluta en väldigt bra serie på. Jag är även glad över att jag inte hade lyckats räkna ut allting utan blev lite förvånad över vissa händelseutvecklingar. Det är ju inte speciellt kul att kunna gissa sig till vad som kommer att hända! Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som fattas för min del för att End of Days ska få full pott men något är det. Det kan vara så enkelt att man inte riktigt var på humör när man läste den, men trots det tyckte jag den var riktigt bra! 

Köp hem eller låna alla böckerna i den här serien och sträckläs dem! Förhoppningsvis kommer ni inte att ångra er - det här är en av mina toppserier och jag rekommenderar den verkligen! 

Betyg 8/10

Andra böcker i serien:

1. Angelfall
2. World After
3. End of Days


Boken finns att köpa på AdlibrisBokus och Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar