onsdag 22 juli 2015

Waiting on Wednesday - Vecka 30

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!

Library of Souls
Av Ransom Riggs
Releasedatum: 22 September
Time is running out for the Peculiar Children. With a dangerous madman on the loose and their beloved Miss Peregrine still in danger, Jacob Portman and Emma Bloom are forced to stage the most daring of rescue missions. They’ll travel through a war-torn landscape, meet new allies, and face greater dangers than ever. . . . Will Jacob come into his own as the hero his fellow Peculiars know him to be?

 Kommentarer:
Jag är lite tveksam. Efter jag hade läst bok nummer två var jag inställd på att det var den sista i serien och var rätt nöjd med det. Men det visade sig senare att det skulle släppas en sista bok och nu börjar det närma sig releasedatumet. Jag gillade de två första böckerna men jag tyckte inte det var några riktiga fullträffar. Så frågan är nu om jag ska läsa den sista boken eller inte. Jag börjar bli mer och mer sugen ju närmare releasedatumet man kommer... Men sen var det så länge sedan jag läste bok två att jag knappt kommer ihåg vad som har hänt. Hmm får funderar på det här helt enkelt.. 

Ska ni läsa den?


1 kommentar:

  1. Jag tänkte nog läsa den när den kommer ut på svenska (förhoppningsvis), men kommer ihåg väldigt lite av tvåan. Jag kommer inte ens ihåg hur den slutade xD

    SvaraRadera