torsdag 25 februari 2016

Obehagliga böcker sökes!

Just nu håller jag på att läsa The Dead House som är en fantastisk mix av skräck, mysterier, mentalsjukhus, internatskola, magi och en sjukt obehaglig stämning - och jag älskar den! Så nu vill jag såklart läsa fler böcker i samma genre. Jag har några som redan finns i min tbr-lista och det kommer nog bli en beställning snart.. 


Vad tror ni om dessa fyra? Har ni läst någon av dem?
13597728238459972330961024376529


Eller har ni någon annan kalla-kårar bok att rekommendera??


4 kommentarer:

  1. Jag har köpt boken, men inte läst den än, så jag kan inte svara på om den verkligen är så otäck som det utlovas. Den heter Yuko, finns på t.ex. Adlibris och jämförs med The Shining. http://www.adlibris.com/se/bok/yuko-9789176590133
    Kanske är det något att kolla upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det absolut vara värt att kolla upp! Tack så mycket!

      Radera
  2. Jag har läst alla, utom Asylum, och gav alla 9/10. Trot jag gillade The Creeping mest utav dem dock. :) I övrigt så kan jag rekommendera Between serien av April Genevieve Tucholke, Shallow Graves av Kali Wallace, Another Little Pice av Kate Karyus Quinn, Slice of Cherry av Dia Reeves, och novellsamlingen Slasher Girls & Monster Boys. Åh, och även De vackraste av Karin Slaughter, vilken jag vet tekniskt sett är en deckare, men den var så obehaglig att jag nästan dog. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket! Ska kolla igenom alla förslagen nu :)

      Radera