onsdag 3 februari 2016

Waiting on Wednesday - Vecka 5

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!


Ormens Skugga
Av Rick Riordan
Releasedatum: 13 Februari 2016
Det är kaos på jorden, och det är kaos i syskonen Carter och Sadie Kanes tillvaro. Ormguden Apep har brutit sig lös från sina bojor och hotar att förstöra jorden på bara tre dagar. Varken magikerna eller gudarna vet vad de ska göra för att stoppa Apep - och nu börjar gudarna dessutom försvinna, en efter en.
Walt, en av syskonens pålitliga medhjälpare, håller bokstavligen på att förlora sina krafter. Och Zia är fullt upptagen med att passa den numera gaggige solguden Ra och hinner inte hjälpa till över huvudtaget.
Det finns egentligen bara ett sätt att stoppa ormen - men det är så invecklat och farligt att både Carter och Sadie riskerar att stryka med på kuppen.

Kommentarer:
Sista boken i Kanekrönikan! Kul! Jag håller på att läsa både denna serien och Percy Jackson som är skriven av Riordan och jag måste säga att så här långt gillar jag den här serien mer! Få se om jag har samma åsikt när båda serierna är avslutade. Oavsett ska det bli kul att läsa denna snart. Plus att jag gillar omslaget väldigt mycket. 



1 kommentar: